SZKOŁA SPECJALNA PROMUJĄCA ZDROWIE
Zespół ds. Promocji Zdrowia w ramach realizacji Programu Szkoła Specjalna Promująca Zdrowie w Specjalnym Ośrodku
Szkolno-Wychowawczym im. dr. Władysława Klementowskiego w Łupkach
Justyna Siemion - koordynator - p.o. dyrektor - utworzenie zakładki SSPZ, bieżące informacje na stronie Ośrodka,
Aneta Rainko - przewodniczący -koordynator - organizacja zajęć z panią pielęgniarką Heleną Pardej na temat: zdrowego
odżywiania, higieny, ruchu, itp.
Justyna Nowosielska-Chmielewska - wicedyrektor - redagowanie postów na Facebooku, opracowanie projektu planu działania
Elżbieta Romankiewicz-Wasilewska - pedagog szkolny;
Sally Wegner - psycholog szkolny - organizacja szkoleń zewnętrznych
SANEPID, PPPP, PCPR, dietetyk; konsultacje dla rodziców, tablica informacyjna o działaniach podejmowanych w ramach SSPZ
Beata Biedrzycka - nauczyciel w-f;
Wojciech Waszkiewicz - nauczyciel w-f;
Monika Palczewska - nauczyciel -
organizacja szkolenia(może być w formie warsztatów sportowych dla pracowników Ośrodka (min. 1 raz w semestrze)
Dorota Pieńkowska - nauczyciel biologii - rozgrywki bocce dla pracowników Ośrodka (mogą być przy okazji zawodów, turnieju)
Justyna Skrzeczkowska - wychowawca w świetlicy tablica informacyjna o działaniach podejmowanych w ramach SSPZ
Barbara Szymczyk - wychowawca w internacie;
Jolanta Niedźwiecka-Płochocka - intendent;
Ewa Lesińska - kucharka
- zajęcia warsztatowe dla dzieci w internacie- przygotowanie kolacji połączone z rozmową na temat zdrowego odżywiania, wartości
odżywczych produktów spożywczych
Agnieszka Zadroga- miejsce w bibliotece z publikacjami na temat zdrowia, odżywiania, zapotrzebowanie na publikacje,
lekcja biblioteczna
Magdalena Zadroga - specjalista ds. kadr -
Bożena Dymowska - przewodnicząca rady rodziców - włączanie/zaangażowanie rodziców w działania w ramach SSPZ
Malwina Bałdyga - rodzic;
Barbara Faryj - rodzic - promocja zdrowego trybu życia.
Szkolny zespół promocji zdrowia wspiera działania szkolnego koordynatora.
Zadania i organizacja pracy szkolnego zespołu promocji zdrowia:
Wspieranie pracy szkolnego koordynatora i aktywny udział w: przeprowadzaniu diagnozy, planowaniu działań, ich realizacji i ewaluacji wyników,
organizacji szkoleń w zakresie promocji zdrowia, prowadzeniu dokumentacji działań w zakresie promocji zdrowia i pracy szkolnego zespołu
Zespołowe podejmowanie decyzji.
Ustalenie reguł pracy zespołu i zakresu zadań poszczególnych członków.
Rozwijanie umiejętności osobistych i społecznych członków zespołu.
Organizacja spotkań zespołu: cykliczność spotkań, z zapowiedzianym wcześniej tematem, zaplanowanie spotkań podsumowujących różne etapy pracy,
Spotkania otwarte - "każdy mile widziany",
Praca metodą warsztatową, z aktywnym zaangażowaniem wszystkich uczestników (praca w małych grupach, wspólne poszukiwanie rozwiązań).
Ważne jest, aby w zespole tym były osoby aktywne, otwarte na nowości, zaangażowane, twórcze i przyjazne sobie. Wszyscy członkowie szkolnego zespołu powinni dokładnie poznać i zrozumieć koncepcję SzPZ.
Cechą dobrego, skutecznego zespołu jest koncentracja na wspólnym celu, planowaniu działań dla jego osiągnięcia i ewaluacji wyników, pokonywaniu trudności.
Zespół taki charakteryzuje:
wzajemne zaufanie,
wysoki poziom zgodności członków co do zadań,
wspólne rozwiązywanie konfliktów,
umiejętność słuchania,
umiejętność podejmowania decyzji i negocjowania.
Zadania szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia:
Upowszechnianie koncepcji SSPZ w społeczności szkolnej.
Pozyskiwanie uczestnictwa członków społeczności szkolnej i sojuszników wśród rodziców i w społeczności lokalnej oraz motywowanie ich do wspólnych działań.
Inicjowanie, organizacja i koordynowanie prac związanych z dokonywaniem diagnozy, planowaniem działań, ich realizacją i ewaluacją wyników.
Współudział w kształceniu pracowników szkoły w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.
Kierowanie pracą szkolnego zespołu promocji zdrowia.
Prowadzenie dokumentacji działań szkoły w zakresie promocji zdrowia.
Współdziałanie z koordynatorem wojewódzkiej/rejonowej sieci SSPZ.
Rozwijanie własnych umiejętności osobistych i społecznych, w tym współdziałania z innymi ludźmi i kierowania wspólnie podjętymi działaniami.